Kiemelt partnerünk a Magyar Szabadalmi Hivatal, és annak szerve, a Magyar Formatervezési Tanács. 2007 óta több kiállítást terveztünk, kiviteleztünk számukra. A Magyar Formatervezési Díj kiállítások tervezése rendezése mindig új kihívás számunkra. A Magyar design legjobbjainak kell teret adnunk, mindig új koncepciók mentén, mindig új helyszíneken.
Találkozások terei - Magyar Néprajzi Múzeum 2022
2022 -ben a Magyar Néprajzi Múzeum tágas új belső terében mutattuk be a Magyar Formatervezési Díj dijazott alkotásait, és a Design Management Díj résztvevőinek tablóit. A nagy térben párhuzamosan három kiálltásm futott egy időben, ezért világító beköszöntő elemekkel választottuk el vizuálisan. A tárgyakat ecopanel lapokból készült posztamenseken/ dobogókon mutattuk be. A vízálló ECO panelek olyan szerkezeti anyagok, amelyek újrahasznosított műanyagokból készülnek. A panelek nagyon magas színvonalúak formájuknak, homogenitásuknak és a minimális karakterváltozásuknak köszönhetően.
H I G H L I G H T S - Flashback Studio 2018
Highlights – azaz a csúcspontok, vagy csúcsfények, fotózásban is ismert kifejezés, a legfényesebb, legvilágosabb képrészt jelenti. Egy jól bevilágított tárgy karaktere a csúcsfények és az árnyékok által erősödik, kiemelődik. Jelenti még a legjobb, legfontosabb pillanatokat is. Csillogás, party, egy felejthetetlen pillanat bevésődése.
A 38ik Magyar Formatervezési Díj, az idén 10 éves jubileumát ünneplő Design Management Díj és a Design Hét Budapest nyitókiállításának idén a Flashback foto stúdió ad helyszínt, ez adta a kiindulópontot a kiállítás installációjának koncepciójához. A kiállítási tárgyak egy heterogén, de mégis évről évre már-már szinte megszokott konstellációban tárulnak a nézők elé a magyar design legmagasabb szakmai elismeréseként alapított díj aktuális kiállításán. Alaptézis, hogy minden díjazott és kiállított tárgyat, legyen az késztermék vagy terv, makett; a fotókon keresztül lehet a legjobban bemutatni, megismertetni a közönséggel. Minden alkotó igyekszik a pályamunkában a legjobb fotókat szerepeltetni, igaz ez a kezdőkre és a profi cégekre. A kiállítás most ezt a pillanatot terjeszti ki.
Abban az izgalommal telített, kiemelt, koncentrált figyelemben, ami a tárgyak fotózásakor keletkezik, a közönség nem vesz részt, általában a stúdióban a modellen (jelen esetben a tárgy), az alkotón, a fotóson, technikusokon kívül más nincs jelen, a közönség csak az eredményt látja, a kész, retusált tárgyfotóval találkozik. Minden tárgy, terv, termék „életében” pedig ez egy kiemelt pillanat, itt kell a legjobbat mutatnia, eladnia magát. Ezen dolgozik a fotós, ezért vonultat fel komoly lámpaparkot, hogy a fény-árnyék hatásával a terméket még szebbé, még plasztikusabbá varázsolja. A kiállítási koncepcióban erre a pillanatra, a tárgyak debütálásnak pillanatára fókuszálunk.
A helyszínen adottak a fehér falak, a cyclorama, azaz végtelen háttér, és a profi fotós csapat technikai felkészültsége egy olyan kulcsot ad a kezünkbe, ami megengedi, hogy a széles közönség is részt vehessen ebben a folyamban, bepillantson ebbe az izgalmas és világos világba.
MAGYAR FORMATERVEZÉSI DÍJ KIÁLLÍTÁSI INSTALLÁCIÓ
Egy olyan installációt képzeltünk el, ami a tárgyfotózás kellékeit vonultatja fel- vakuk helyett állandófényű lámpák, állványok, tárgyasztalok, csiptetők, fehér, végtelenített hátterek, és sok-sok fényt.
Minimal White Room - Iparművészeti Múzeum, 2016
Minden átlátható egy végtelennek tűnő fehér síkon. Az Iparművészeti Múzeum első emeleti dísztermét és a szürke termet fehér padlószőnyeggel borítjuk erre a különleges alkalomra. Az egész terem egy hatalmas posztamenssé változik. A fehér padló könnyen koszolódik, ezért lábzsákot, vagy cipő nélküli bejárást engedhetünk csak meg.
A Díjazott és kiállított munkák nem kiemelve, elkülönítve, hanem installálás módja szerint csoportosítva demokratikusan, egymás mellett, kiemelés nélkül a Földön/Asztalon/Kereten/Falon vannak elhelyezve. A zsűri döntése, értő szeme emeli ki a kiállított/díjazott munkát, a közönséget is néha dilemma elé állítva. A fehér hátterű műteremfotók hangulatát szeretné visszaadni a kiállításterv, a sablonok, posztamensek, fehér kubusok nélkül. Egy nagy asztal, ahol mindenki elfér egy nagy egybefüggő falfelület előtt.
Ebben a teremben a konferencia miatt nem került be külön épített installáció. Az elhelyezendő tárgyak egy része közvetlenül a padlón, eltérő színű padlószőnyeg csíkokkal kijelölt pozíciókban állnak. Ezek a nagyobb tárgyak, bútorok, mopedek, és a 20 db. szabóbaba az öltözékekkel, a hozzájuk tartozó tablók is a földön elhelyezve.
Formatúra vándorkiállítás 2008-2009
A Magyar Formatervezési Díj vándorkiállítás egy szerszám nélkül, könnyen összeállítható, rugalmasan variálható paravánrendszer. Különböző terekben mutatják be, ezért az egyik legfőbb tervezési szempont a változtathatóság. A posztamensek elemrendszert alkotnak, amelyeket az adott kiállítási térhez lehet adaptálni. A kiállítás elemei raklapra szereltek, könnyen mozgathatóak kézi raklapemelővel. A posztamensek elsősorban a kiállítási tárgyak talapzataként, másodsorban a műtárgyak csomagolásaként, szállítóeszközeként szolgálnak. A hevederekkel és csatokkal szerszám nélkül gyorsan és sérülésmentesen lehet szerelni.
Sopron, Győr, Kecskemét, Miskolc, Budapest, Szeged, Pécs, Vilnius /LT/
méret: 200- 300 m2
újrahasznosított műanyag raklapra szerelt lakkozott felületű MDF korpusz, habosított PVC lemez hordozóra kasírozott print, ragasztott üveg vitrinek, hevederek fémcsatokkal, tömörfa kocka, újrahasznosított molinó burkolatok
tervező: Gross András, Nyilas Kálmán
munkatárs: Magyar Gergő, Buczkó Bence, Hegedűs Babett
grafika: Zagyva László
kivitelezés: Mermik Kft., Enterteam Kft.